لیزر در دندانپزشکی (Laser in dentistry)

دندانپزشکی علمی است آمیخته با مهارت و هنر درمانگر، از طرفی استفاده از تکنولوژی روز دنیا به دندانپزشک کمک می کند تا درمانهای کارآمد و ایمنی برای بیمارانش فراهم کند. لیزر در دندانپزشکی یکی از همین فن آوری هاست که قصد داریم با کاربردهای آن آشنا شویم.

درمان مکمل بیماریهای التهابی لثه (Periodontitis)

یکی از بیماری های شایع التهابی لثه، پریودنتیست می باشد. بسیاری از بیماران نیازمند به درمان های پریودنتال به دلیل ترس و یا تجربیات ناخوشایند تمایلی به انجام این درمان ها ندارند. عدم درمان باعث پیشرفت بیماری، درگیر شدن استخوان، از دست رفتن دندان و در نهایت افزایش هزینه های درمانی و کاهش کیفیت زندگی خواهد شد. کاربرد لیزر به عنوان روش مکمل درمان برای حذف بقایای باکتریایی و حذف التهاب در بافت لثه به ما کمک می کند تا نیاز به درمانهای جراحی کمتر شود و به دلیل عدم نیاز به بی حسی و نداشتن درد و خونریزی آرامش را برای بیماران به همراه خواهد داشت.

استفاده از لیزر در دندانپزشکی در مطب دکتر زهرا ظهری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت و لیزر در دندانپزشکی

اصلاح رنگ لثه ای( Depigmentation)

ملانین شایع ترین پیگمان داخلی در لثه می باشد که باعث تغییر رنگ لثه به خصوص افراد با پوست تیره می شود. امروز با کمک لیزر می توانیم نواحی  بد رنگ بافت نرم را اصلاح کنیم و لبخندی زیباتر بسازیم.

قبل از اصلاح رنگ لثه با لیزر

بعد از اصلاح رنگ لثه با لیزر

جراحی ضایعات داخل دهانی

حداقل آسیب بافتی و در پی آن تسهیل روند ترمیم، راحتی بیمار، عدم نیاز به بخیه و کنترل خونریزی، دید بهتر و دقت بالاتر جراح در زمان کار، خاصیت ضد باکتریایی لیزر، همه از مزایای کاربرد لیزر در جراحی های داخل دهان می باشد.

آمار بازدید کنندگان

امروز228